KADININ GÖZ NURU
OOO KİMLER GELMİŞ

Lütfen Giriş Yapınız,Yada Üye Olunuz!
Umarız Forumumuzda İyi vakit geçirirsiniz...
KADININ GÖZ NURU
OOO KİMLER GELMİŞ

Lütfen Giriş Yapınız,Yada Üye Olunuz!
Umarız Forumumuzda İyi vakit geçirirsiniz...
KADININ GÖZ NURU
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

KADININ GÖZ NURU

         KADININ EL EMEĞİ GÖZNURU PAYLAŞIM FORUMU .HOŞGELDİNİZ :
En son ziyaretiniz : Çarş. Ara. 31 1969
Mesaj Sayınız : 0

 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  iletişimiletişim  

 

 Peygamber Efendimiz’in (sav) Kullandığı 40 Öğretme Metodu

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir
Anonymous



Peygamber Efendimiz’in (sav) Kullandığı 40 Öğretme Metodu Empty
MesajKonu: Peygamber Efendimiz’in (sav) Kullandığı 40 Öğretme Metodu   Peygamber Efendimiz’in (sav) Kullandığı 40 Öğretme Metodu EmptyPtsi Kas. 16 2009, 19:47

[table:c34b cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"][tr][td:c34b colSpan=2]
[color:c34b=#000000][font:c34b=Verdana]Efendimiz (sas) hayatının her karesinde anlatacağı bir hususu en uygun ve en güzel bir üslupla anlatmış ve öğretmede de aynı metodu kullanmıştır. Bütün insanlığa rehber olan Efendimiz (sas)’in hayatına bakıldığında O’nun öğretim adına kullandığı bazı metotları öğrenmek, bütün insanlar için iyi bir örnek oluşturacaktır. Burada Efendimiz’in kullandığı her bir metoda, onun hangi söz veya davranışının dayanak olduğunu anlatmak yerine sadece metodu söyleyip geçmek istiyoruz:
[color:c34b=#ff0000]1. [/color]Efendimiz, söylediği hakikatleri bizzat yaşayarak hayatıyla göstermiştir.
[color:c34b=#ff0000]2.[/color] Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaş yavaş, basamak basamak) bir sistemle öğretmiştir.
[color:c34b=#ff0000]3.[/color] Öğretmede orta yolda durmaya ve insanları bıktırmaktan uzak durmaya riayet etmiştir.
[color:c34b=#ff0000]4.[/color] Öğrenenler arasındaki kişisel farklılıkları göz önünde bulundurmuştur.
[color:c34b=#ff0000]5.[/color] Karşılıklı konuşma ve soru-cevap şeklini kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]6.[/color] Yanlış düşünceyi söküp atmak ve gerçek doğru bilgiyi net bir şekilde muhatabın kafasına yerleştirmek için aklî ölçüleri kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]7.[/color] Muhataplarına soru yöneltmiş, böylece onların zeka ve bilgi seviyelerini ölçmüştür.
[color:c34b=#ff0000]8. [/color]Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]9.[/color] Benzetme ve halk arasında yaygın olarak kullanılan örnekleri kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]10.[/color] Anlattığı hususu, elinde herhangi bir şey ile yere ve toprağa çizerek bizzat göstermiştir.
[color:c34b=#ff0000]11.[/color] Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmış ve el ile işaretlerde bulunmuştur.
[color:c34b=#ff0000]12.[/color] Önemine binaen, halin mümkün kıldığı bir nesneyi bizzat eline almış, eliyle kaldırmış ve arkasından söyleyeceği hususu söylemiştir.
[color:c34b=#ff0000]13.[/color] Muhataplarından bir soru gelmeden söze önce kendileri başlamıştır.
[color:c34b=#ff0000]14.[/color] Muhatabının sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiştir.
[color:c34b=#ff0000]15.[/color] Muhatabının sorusuna, onun ihtiyacına binaen sorduğundan daha fazlasıyla cevap vermiştir.
[color:c34b=#ff0000]16.[/color] Muhatabını, güzel bir hikmete binaen, sorduğu sorudan daha önemli bir hususa yönlendirdiği de olmuştur.
[color:c34b=#ff0000]17.[/color] Soru soranın sorduğu soruyu tekrarlamasını istemiştir.
[color:c34b=#ff0000]18.[/color] Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini istemiştir. Böylece cevap unutulmayacaktır.
[color:c34b=#ff0000]19.[/color] Bildiği bir husustan dolayı kişiyi imtihan etmiştir ki bununla doğru cevap vereceği için kişiyi sena etmek, övmek istemiştir.
[color:c34b=#ff0000]20. [/color]Önünde olan bir olaya karşı susma yolunu tercih etmiştir.
[color:c34b=#ff0000]21.[/color] Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları değerlendirmiştir.
[color:c34b=#ff0000]22.[/color] Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir.
[color:c34b=#ff0000]23.[/color] Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir.
[color:c34b=#ff0000]24.[/color] Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir.
[color:c34b=#ff0000]25.[/color] Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü tekrar ederek göstermiştir.
[color:c34b=#ff0000]26.[/color] Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini sağlayarak onu uyarmıştır.
[color:c34b=#ff0000]27.[/color] Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omuzundan veya elinden tutmuştur.
[color:c34b=#ff0000]28.[/color] Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir.
[color:c34b=#ff0000]29.[/color] Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veya ezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonra ise ayrıntılarına geçmiştir.
[color:c34b=#ff0000]30.[/color] Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaç maddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır.
[color:c34b=#ff0000]31.[/color] Va’z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]32.[/color] İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem verici hususlardan şiddetle uzaklaştırma (Terğib ve terhib) metodunu kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]33.[/color] Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme metodunu uygulamıştır.
[color:c34b=#ff0000]34.[/color] Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda önce nazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle cevaplandırmıştır.
[color:c34b=#ff0000]35.[/color] Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda üstü kapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir.
36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir.
[color:c34b=#ff0000]37.[/color] Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp paylamayı (ta’nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki onun paylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti için olmuştur.
38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır.
[color:c34b=#ff0000]39.[/color] Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı sahabileri görevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir tarafında İslam’ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak vazifenin çok önemli bir basamağını teşkil etmektedir.
[color:c34b=#ff0000]40.[/color] Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur.
Evet, Efendimiz (sas) evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve bütün kalbleri, bütün ruhları, bütün akılları, bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur. Sadece O’nun getirdiği sistemdir ki hem ruhu, hem aklı hem de nefsi, yükselebilecek en son noktaya ulaştırmıştır.
[/font][/color]
[/td][/tr][/table]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Peygamber Efendimiz’in (sav) Kullandığı 40 Öğretme Metodu
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Peygamber efendimiz (sav) ve Hz.Aişe annemiz
» Efendimiz'i rüyada görmek bir müjdenin ifadesidir ...
» Namazlardan sonra tesbih çekenlere Efendimiz’in müjdesi var
» hzPeygamber Efendimiz(S.A.V)` in Adetleri
» Peygamber Efendimizin (S.A.V) Vefatı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KADININ GÖZ NURU :: İslam ve İnsan-
Buraya geçin: