KADININ GÖZ NURU
OOO KİMLER GELMİŞ

Lütfen Giriş Yapınız,Yada Üye Olunuz!
Umarız Forumumuzda İyi vakit geçirirsiniz...
KADININ GÖZ NURU
OOO KİMLER GELMİŞ

Lütfen Giriş Yapınız,Yada Üye Olunuz!
Umarız Forumumuzda İyi vakit geçirirsiniz...
KADININ GÖZ NURU
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

KADININ GÖZ NURU

         KADININ EL EMEĞİ GÖZNURU PAYLAŞIM FORUMU .HOŞGELDİNİZ :
En son ziyaretiniz :
Mesaj Sayınız : 0

 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  iletişimiletişim  

 

 Şablon Hazırlama

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
sevgim
prenses
prenses
sevgim



Şablon Hazırlama Empty
MesajKonu: Şablon Hazırlama   Şablon Hazırlama EmptyCuma Kas. 06 2009, 11:16

[font:7b03=Arial Black]Dikimi yapılacak giysi için hazırlanan kalıpların kumaş kesiminde kullanılmak üzere, kalıbın kenarlarına verilen payları ve gerekeli işaretler belirlenerek kalıbın kesimine hazır hale getirilmiş şekline [b]şablon[/b] denir.
[b]Şablonun Özellikleri[/b]
[b]Dikiş Payları:[/b]Hazır giyimde kalıbın kenarlarına paralel olarak verilen paylardır. Hazır giyimde kullanılan dikiş payı 1 cm dir. Modele göre farklılıklarda olabilir.
[b]Çıt İşlemleri: [/b]Dikim sırasında, pens uçlarında, yatay hatlarda, dikiş paylarında ve model özelliğine göre ihtiyaç duyulan karşılıklı yada üst üste gelmesi gereken yerlerdeki işaretlerdir.
[b]Yazı ve İşaretler: [/b]şablon üzerinde bulunması gereken yazı ve işaretlerdir.
[b]Şablonda Bulunması Gereken Yazı ve İşaretler [/b]
Dikiş talimatlarına uygun olarak, dikilecek dikişin ve makinesinin özelliğine göre dikiş payı verilir.
Modelin numarası veya ismi yazılır.
Beden numarası yazılır.
Parçanın kaç adet kesileceği yazılır.
Parçanın ismi(ön-arka-kol)
Parça numarası
Modelin kaç parçadan meydana geldiği en büyük temel şablon üzerine yazılır(Toplam parça sayısı yazılır).
Kumaş,astar,telâ şablonu olduğu üzerine yazılmalı.
Düz boy iplik işaretlerinin konması.
[b]Çıt işaretleri:[/b] Plilerin kat yerlerine, penslerin kenar uçlarına, dikiş payı kalınlığını göstermek için parçaların kısımlarında karşılıklı gelmesini istediğimiz yerlere konur.
[b]Koko ve delikler:[/b] Penslerin sivri uçlarına 3 cm içerden kapak ve cep yerlerine,ilik ve düğme yerlerine(parçaları ilikte ortasına, örme ilikte başına delinir.)
[b]Şablonların Kullanılışı[/b]

Şablonlar şekline göre 4’e ayrılır:
[b]1-[/b]Kesimde
[b]2-[/b]Ütülemede
[b]3-[/b]İşaretlemede
[b]4-[/b]Dikimde kullanılan şablonlar
[b]1-Kesimde Kullanılanlar:[/b]Dikiş payları verilerek kesilmiş ve hazırlanmıştır. Ayrıca toplu kesim esnasında, pastal resmi hazırlamada ve kumaşın en ekonomik bir şekilde değerlendirilmesinde yardımcı olur.Dikkat edilmesi gereken hususlar:[/size]
Şablonlar düzgün şekilde hazırlanır,
Yuvarlak ve köşe kesim yerleri özenli olmalı,
İtinalı bir şekilde muhafaza edilmeli

[b]Ütülemede Kullanılan Şablonlar:[/b] Genellikle küçük parçaların şekil ütülemesinde kullanılır. Bu şablon paysızdır. Şablon parça üzerine dikiş paylarına dikkat edilmek suretiyle yerleştirilir. Ütü işlemi payların şablon üzerine katlanması ile yapılır. Dikkat edilmesi gereken husus:
Şablon şeklini koruyacak şekilde yerleştirilip ve katlanması gereken payları kaydırılmadan düzenli bir şekilde ütülenmesidir.

[b]3-İşaretlemede Kullanılan Şablonlar:[/b]Parça üzerine cep yeri, ilik yeri ve benzeri yerleri işaretlemede kullanılır. Cep ve ilik yerleri delinerek, kesilip çıkarılarak veya çizilerek işaretlenir. Dikkat edilmesi husus:
Şablon parça üzerine kaydırılmadan düzgün şekilde yerleştirilmelidir.
İşaretlerin koyu ve görünür renkte olmasına dikkat edilmelidir.
[b]4-Dikimde Kullanılan Şablonlar: [/b]Belirli parçalar üzerine çizim şablonları yerleştirilerek kenarlarından makine çekilmek suretiyle gerçekleştirilir. Bu şablonlar paysız olarak hazırlanır, dikimden sonra şeklin iyi ortaya çıkıp çıkmadığı şablonla tekrar kontrol edilir. Dikkat edilmesi gereken hususlar:
Şablonla dikimine geçmeden önce Şablonun kaymaması için tedbirler alınır.
Şablon kenarlarından kumaşa çizildiği durumlarda çizgilerin leke yapmayacak şekilde çizilmesi gerekene dikkat edilmelidir. Düzgün çizim çok önemlidir.
[b]Konfeksiyon Dikiş Payı Teknikleri[/b]

Yakada 1 cm
Kol evinde 1 cm (5 iplik overlokta 0.75 cm)
Yan bedende 1-2 cm (5 iplik overlokta 0.75 cm)
Kol altı 1-2 cm (5 iplik overlokta 0.75 cm)
Etek kıvırma 3-4 cm (4 cm pay verilirse uzatılabilir)
Bluzlarda etek uçlarına 2 cm
Kol ağzı 1cm (manşet takılacaksa)
Düz kol ağızlarında 2-3 cm
Kol ağzında lastik geçirme 2-3 cm
Kemerlerde 0.5-1 cm
Manşetlerde 0.5-1 cm kola takılan kısımda 1 cm
Cep kenarları kapak kenarları 1 cm
Yaka kenarlarına 1 cm (şöminiziye, bebe, şal, erkek, hakim vb)
Fermuar ve atkı ilikte 2-3 cm
Kuplarda 1-2 cm (5 iplik overlokta 0.75 cm)
Pli payları kumaş cinsine göre 4-5 cm
Penslerde zımba 2-3 cm pens ucundan içeri delinir.
Bluz ve elbiselerde önde kıvırma payı kapanma payının 1cm fazlasıdır.
Örnek: a- Önde kapanma payı 2 cm ise içine dönme payı 2+3=5 cm dir.
b- Önde kapanma payı 3 cm ise içine dönme payı 3+4=7 cm dir.[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

patron üzerindeki kare kutucuk 10cmx10cm olacak. bu patronun gerçek boyutu.

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

parçaları yazıcıdan çıkarın

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

sayfa kenarlarındaki aynı numaraları denk gelecek şekilde yerleştirin

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

karşılıklı gelen parçalardan bi tarafın fazla kısmını kesin. öbür tarafı yapıştırma payı olarak bırakın

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

kenarlara boydan boya yapıştıcı sürerek birleştirin yalnız diğer parçaları ekleyene kadar köşleri açık tutun ki tüm parçaları aynı şekilde düzgünce yapıştırabilesiniz

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

diğer sayfaları da aynı şekilde yapıştırıcı ile birleştirin

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

vee patronunuz hazır [img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] kolay gelsin alıntı

[/font]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
sevgim
prenses
prenses
sevgim



Şablon Hazırlama Empty
MesajKonu: Geri: Şablon Hazırlama   Şablon Hazırlama EmptyCuma Kas. 06 2009, 11:17

[font:c705=Times New Roman]Giysi kalıbı ölçülerini temel ölçüler ve yardımcı ölçüler olmak üzere iki grupta toplayabiliriz. Ayrıca ölçüleri alınış şekillerine göre uzunluk ve genişlik ölçüleri olarak da ayırabiliriz. Uzunluk ölçüleri yere dik olarak alınan ölçüler, genişlik ölçüleri ise yere paralel olarak alınan ölçülerdir.
[b]Temel Ölçüler[/b][/font]

[font:c705=Times New Roman]Temel ölçüler, doğrudan vücut üzerinden alınan ölçülerdir ve dikilecek giysinin bir altına giyilen iç giysi üzerinden alınır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]1. [/b][b]Tüm boy: [/b]Düz bir ayakkabı ile baş dahil topuğa kadar olan mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]2. [/b][b]Göğüs çevresi: [/b]Göğsün en geniş noktasından ve sırt kemiğinden geçecek şekilde yere paralel olarak alınır. Mezur, bir parmak içeri girebilecek bollukta tutulmalıdır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]3. [/b][b]Bel çevresi: [/b]Mezura, bel hattı üzerinde belin en dar noktasından geçecek ve bir parmak bolluk bırakılacak şekilde yere paralel tutularak ölçü alınır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]4. [/b][b]Kalça çevresi:[/b] Kalçanın en geniş yerinden, yere paralel ve bir parmak bolluk payı bırakılacak şekilde ölçü alınır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]5. [/b][b]Kol boyu:[/b] Kol dirsekten hafif kıvrılarak, kolun en üst noktasından (omuzdan) el üzerinde istenen bir noktaya kadar alınan ölçüdür (dış kol boyu). Ayrıca bir cetvel yardımı ile kolun gövde ile birleştiği noktadan bilekte istenen noktaya kadar, kolun iç kısmından da iç kol boyu ölçüsü alınır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]6. [/b][b]Tüm boy: [/b]Düz bir ayakkabı ile baş dahil topuğa kadar olan mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]7. [/b][b]Göğüs çevresi: [/b]Göğsün en geniş noktasından ve sırt kemiğinden geçecek şekilde yere paralel olarak alınır. Mezur, bir parmak içeri girebilecek bollukta tutulmalıdır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]8. [/b][b]Bel çevresi: [/b]Mezura, bel hattı üzerinde belin en dar noktasından geçecek ve bir parmak bolluk bırakılacak şekilde yere paralel tutularak ölçü alınır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]9. [/b][b]Kalça çevresi:[/b] Kalçanın en geniş yerinden, yere paralel ve bir parmak bolluk payı bırakılacak şekilde ölçü alınır.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]10. [/b][b]Kol boyu:[/b] Kol dirsekten hafif kıvrılarak, kolun en üst noktasından (omuzdan) el üzerinde istenen bir noktaya kadar alınan ölçüdür (dış kol boyu). Ayrıca bir cetvel yardımı ile kolun gövde ile birleştiği noktadan bilekte istenen noktaya kadar, kolun iç kısmından da iç kol boyu ölçüsü alınır.[/font]
[b][font:c705=Times New Roman]Yardımcı Ölçüler[/font][/b]

[font:c705=Times New Roman]Yardımcı ölçüler, vücut üzerinden alınabildiği gibi temel ölçülerden bir takım oranlar yardımı ile hesaplanarak da bulunabilir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]1. [/b][b]Arka uzunluk: [/b]Ense kemiği ile bel ekseni arasındaki mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]2. [/b][b]Sırt yüksekliği:[/b] Ense kemiği ile göğüs ekseni arasındaki mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]3. [/b][b]Kalça düşüklüğü:[/b] Bel ekseni ile kalça ekseni arasındaki mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]4. [/b][b]Göğüs düşüklüğü:[/b] Boyun ile omuzun birleşme noktasından göğüs ucuna kadar olan mesafenin ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]5. [/b][b]Ön uzunluk:[/b] Boyun ile omuzun birleşme noktasından bel eksenine kadar (göğsün en yüksek noktasından geçecek şekilde) olan mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]6. [/b][b]Yan yüksekliği:[/b] Koltuk altı ile bel ekseni arasındaki uzunluktur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]7. [/b][b]Omuz genişliği:[/b] Boyun ile omuzun birleştiği noktadan omuzun bitim noktasına kadar olan mesafenin ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]8. [/b][b]Arka yaka oyuntusu genişliği:[/b] Ense kökünden boyun ile omuzun birleşme noktasına kadar olan mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]9. [/b][b]Sırt genişliği:[/b] Kolun gövde ile birleştiği noktadan arka ortaya kadar olan mesafenin yere paralel bir şekilde ölçülmesiyle bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]10. [/b][b]Göğüs genişliği:[/b] Göğüs ekseni üzerinde kolun gövde ile birleştiği noktadan ön ortaya kadar olan mesafenin yere paralel bir şekilde ölçülmesiyle bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]11. [/b][b]Yaka çevresi:[/b] Boyun çevresinin mezura ile ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]12. [/b][b]Pazu çevresi:[/b] Pazu çevresinin ölçülmesidir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]13. [/b][b]Koltuk genişliği:[/b] Göğüs ekseni üzerinde, kolun ön ve arka beden ile birleştiği noktalar arasındaki uzaklığın kol altından ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]14. [/b][b]Arka uzunluk: [/b]Ense kemiği ile bel ekseni arasındaki mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]15. [/b][b]Sırt yüksekliği:[/b] Ense kemiği ile göğüs ekseni arasındaki mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]16. [/b][b]Kalça düşüklüğü:[/b] Bel ekseni ile kalça ekseni arasındaki mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]17. [/b][b]Göğüs düşüklüğü:[/b] Boyun ile omuzun birleşme noktasından göğüs ucuna kadar olan mesafenin ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]18. [/b][b]Ön uzunluk:[/b] Boyun ile omuzun birleşme noktasından bel eksenine kadar (göğsün en yüksek noktasından geçecek şekilde) olan mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]19. [/b][b]Yan yüksekliği:[/b] Koltuk altı ile bel ekseni arasındaki uzunluktur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]20. [/b][b]Omuz genişliği:[/b] Boyun ile omuzun birleştiği noktadan omuzun bitim noktasına kadar olan mesafenin ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]21. [/b][b]Arka yaka oyuntusu genişliği:[/b] Ense kökünden boyun ile omuzun birleşme noktasına kadar olan mesafedir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]22. [/b][b]Sırt genişliği:[/b] Kolun gövde ile birleştiği noktadan arka ortaya kadar olan mesafenin yere paralel bir şekilde ölçülmesiyle bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]23. [/b][b]Göğüs genişliği:[/b] Göğüs ekseni üzerinde kolun gövde ile birleştiği noktadan ön ortaya kadar olan mesafenin yere paralel bir şekilde ölçülmesiyle bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]24. [/b][b]Yaka çevresi:[/b] Boyun çevresinin mezura ile ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]25. [/b][b]Pazu çevresi:[/b] Pazu çevresinin ölçülmesidir.[/font]
[font:c705=Times New Roman][b]26. [/b][b]Koltuk genişliği:[/b] Göğüs ekseni üzerinde, kolun ön ve arka beden ile birleştiği noktalar arasındaki uzaklığın kol altından ölçülmesi ile bulunur.[/font]
[b][font:c705=Times New Roman]Ölçü Alma Teknikleri[/font][/b]

[font:c705=Times New Roman]Giysilerin ölçüleri alınırken, ince bir giysi üzerinden ve bel, basen, göğüs ölçüleri hariç bolluk verilmeden ölçü alınır. Vücut üzerinden ölçü alınırken iki ölçüm aracı kullanılır:[/font]
[font:c705=Times New Roman]1. [b]Ölçme tablo ve çubuğu(antropometre, somametre): [/b]Üzerinde dikey yönde hareket edilebilir yüzeyli bir kolu bulunan, milimetre olarak derecelendirilmiş dikey bir cetveldir.[/font]
[font:c705=Times New Roman]2. [b]Şeritmetre(mezur):[/b] Boyutsal değişim göstermeyen, yaklaşık olarak 1.5 cm eninde ve milimetre olarak derecelendirilmiş bükülebilir bir ölçüm aracıdır.[/font]
[font:c705=Times New Roman]Vücut ölçüleri alınırken aşağıdaki esaslara dikkat edilmelidir:[/font]
[font:c705=Symbol]· [/font][font:c705=Times New Roman]Ölçüler alınırken ayakkabısız ve ince bir giysi üzerinden alınmalıdır.[/font]
[font:c705=Symbol]· [/font][font:c705=Times New Roman]Yetişkinlerin boy ölçüleri alınırken, ölçme tablo ve çubuğu kullanılmalıdır.[/font]
[font:c705=Symbol]· [/font][size=12][font:c705=Times New Roman]Diğer bütün beden ölçülerini almak için ve ayakta duramayn bebeklerin ölçülerini almak için şeritmetre kullanılmalıdır.Şeritmetre vücudun şeklini bozacak kadar sıkıştırılmamak şartı ile sııca tutularak ölçüm yapılmalı ve ölçümler en yakın bir üst santimetreye yuvarlatılmış olarak alınmalıdır. [/font][font:c705=Verdana]alıntıdır[/font]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
sevgim
prenses
prenses
sevgim



Şablon Hazırlama Empty
MesajKonu: Geri: Şablon Hazırlama   Şablon Hazırlama EmptyCuma Kas. 06 2009, 11:17

[b][font:01b6=Comic Sans MS][color:01b6=darkslategray]Önce ölçümüzü almalıyız. Mezura ile önce bel sonra kalça ve sonra da etek boyu ölçüsü...
Biz şimdilik varsayım ölçülerle çalışalım.

Bel = 80 cm
kalça = 100 cm
Etek Boyu = 90 cm

Ve ayrıca kalıp çıkartmak için gerekli malzemeler;
Parşömen yada milaş kağıdı ( gazete de olur renkli kalemle çizerseniz. ) kırtasiyelerde mevcut, kalem, cetvel, mezura ve makas...

Önce kalça ölçüsünden başlayacağız. 100 cm'i 4'e bölelim. Çıkan 25 sayısı ile çalışmaya başlayalım.


Şekil 1: 25 cm eninde 90 cm ( etek boyu ölçünüz tam ölçü olacak, kısa-uzun siz istediğiniz uzunlukta ayarlayabilirsiniz )bir dikdörtgen çizelim.

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şekil 2 : Üstten 20 cm içeri girerek bir çizgi daha oluşturalım. Bu kalça çizgisi olacak.[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şekil 3 : Dikdörtgenin sol uzun kenarını ön orta olarak belirleyelim. Ön ortadan 12 cm içeri girerek üstten aşağıya doğru düz bir çizgi daha çizelim ( düz boy ipliği ). Bu çizginin özel bi uzunluğu yok 30-35 cm olabilir. Bu çizgi kumaşımızı yerleştirirken kumaşın iplik yönü için gerekli (kırmızı çizgiler). Pensi de şöyle yapacağız. Düz boy ipliğinin her iki yanına 1,5'şar cm'den işaretler koy aynı ve kalça çizgisine 11-12 cm'e kadar V şeklinde düz bir çizgi yap.

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şekil 4: Bel ölçüsünü (80 cm) 4'e bölelim. Çıkan sayı 20, ön ortadan 20 cm ölçüp işaretleyelim ( mavi nokta ). Sonra öbür köşeden 1 cm içeri girip işaret koy ( yeşil ). İki işaret arasında eğik bir çizgi çiz, yani bu bel oyuntusu olacak ( kırmızı ). Sonra da yine mavi noktadan kalça çizgisine doğru bir eğik çizgi daha yapalım, aynen şekildeki gibi ( pembe ).

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şekil 5: Etek ucundan 7 cm dışa doğru ölçüp bi işaret yapın ( pembe nokta ). O işaretten kalça çizgisine doğru eğik ama düz ( şekildeki gibi ) bi çizgi çizin ( mavi). Artık içteki diğer çizgi ( şu an kesik kesik olan ) iptal oldu.

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şekil 6: Etek ucundan ( çan payı verdiğimiz tarafından ) 1,5 cm yukarısından ölçerek işaretle ve aynen şekildeki gibi ön orta çizgisine doğru hafif eğik bir çizgi çizelim. ( bu da eteği diktiğimizde yan uçlarının düz olması için. ) Bu şemada kesik kesik olan çizgiler artık iptal durumundadır, silebilir ya da kesince kendiliğinden gideceğinden yok sayabilirsiniz.

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Şekil 7: Kırmızı çizgiler hariç siyah çizgiden makasla kalıbımızı kesip çıkartabilirsiniz.

[img][Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
sevgim
prenses
prenses
sevgim



Şablon Hazırlama Empty
MesajKonu: Geri: Şablon Hazırlama   Şablon Hazırlama EmptyCuma Kas. 06 2009, 11:17

[b][color:6431=darkslategray]Kalıp çıkarma metodu ile kalıbı çıkardık. Kumaşa ön kalıbı yerleştirdik.


Arka etek kalıbınıda kumaşa yerleştirdik.


Kalıbın etrafından kumaşı sabunla çiziyoruz.


Kalıbı kaldırıyoruz.


İşte ön ve arka parçaların çizilmiş hali.


Fermuar boyunu ölçüyoruz bi çizik atıyoruz sabunla.


O çiziğe kadar etek ucundan yukarıya doğru dikip sabitliyoruz.


Diktiğimiz yeri ve fermar dikeceğimiz yerin paylarını açarak ütüleyin.


Fermuarı iğne ile dikeceğimiz yere iğneleyin sonrada teğelleyin, teğelin bitmişi.


Fermurı açık vaziyette ( makinede fermuar ayağı olacak ) 1 mm'den dikmeye başlayın.


Fermurın alt kısmına yaklaşınca ( kritik bi nokta oluşmaması için ) makine iğnesi kumasa batık şekildeylen fermar ayağını kaldırın ve fermuarı kapayın, ayağı indirip dikmeye devam edin.


Fermuarın tam dip kısmını makine ile geçerken tavsiyem makineyi elle yürütün, iğneniz kırılabilir.


Dönüş yolunda da fermuar kapalı iken biraz dikerek ilerleyin.


Sonra makine iğnesi kumasa batık şekildeylen fermar ayağını kaldırın ve fermuarı açın, ayağı indirip fermuar dikiş işlemini bitirin.


Ön ve arka parçayı kumaşın düz yüzü, düz yüzüne gelecek şekilde üstüste koyun ve yanlardan eteği dikin.[/color][/b]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Şablon Hazırlama
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» kurdela nakışı şablon örnekleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KADININ GÖZ NURU :: Dikiş Modelleri-
Buraya geçin: